Κοινωνική Υπηρεσία

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

 

Η  κοινωνική υπηρεσία στελεχώνεται από τις ειδικότητες του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού. Πιο συγκεκριμένα :

 

Κοινωνικός λειτουργός

 Αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του σχολείου της οικογένειας, και των άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζουν.

  1. Συντάσσει το κοινωνικό ιστορικό του μαθητή, που πρόκειται να ενταχθεί στη σχολική μονάδα, σε συνεργασία με τους γονείς.
  2. Προετοιμάζει αυτούς που πρόκειται να αποφοιτήσουν και συνεργάζεται με τον επαγγελματικό σύμβουλο και τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κοινωνική ή εργασιακή αποκατάσταση.
  3. Συνεργάζεται με την οικογένεια (γονείς, αδέλφια, ευρύτερη οικογένεια), με στόχο τη θετική τους στάση στο πρόβλημα του μαθητή, τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής συμβίωσης και την αντιμετώπιση προβλημάτων προσωπικής ή κοινωνικής φύσης.
  4. Συνεργάζεται με σχολικούς συμβούλους, ΚΕΔΔΥ, άλλα σχολεία, ιατροπαιδαγωγικές κοινωνικές υπηρεσίες, και με κάθε φορέα που υποστηρίζει το κοινωνικό του έργο.
  5. Διοργανώνει συγκεντρώσεις γονέων, σε συνεργασία με τη διευθύντρια και τα άλλα μέλη του προσωπικού του σχολείου.
  6. Έχει τη δυνατότητα να κάνει προγραμματισμένες επισκέψεις στις οικογένειες των μαθητών, να συνοδεύουν τους γονείς σε διάφορες υπηρεσίες, στα πλαίσια του ωραρίου εργασίας, και σε συνεργασία με τη διευθύντρια, αφού, η αποστολή του δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο του σχολείου.

 

 

Ψυχολόγος

Ο ρόλος του  Ψυχολόγου είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου.

Ειδικότερα :

  1. Αξιολογεί τους μαθητές όσον αφορά την προσωπικότητα και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, καταρτίζοντας τα ατομικά προγράμματα σε συνεργασία με το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου.
  2. Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών σε ομαδική ή ατομική βάση.
  3. Παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη στο προσωπικό του σχολείου με σκοπό την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους.
  4. Ενημερώνει τους ατομικούς φακέλους και συντάσσει τις ψυχολογικές εκθέσεις των μαθητών.
  5. Συμμετέχει με το υπόλοιπο προσωπικό της σχολικής μονάδας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης.